måndag 5 september 2011

Pluggeliplugg!

Läser och skriver för fullt. Huvudet segt som kola, men får gå ändå ;-)
Men nu behövdes lite paus ;-)

Va hos bm innan idag och blodtryck och socker var bra.
Hade gått upp 3 kg på 3 veckor!? Jag samlar på mig mängder med vätska!
Inte konstigt att jag mest känner mig svullen och tjock ;-)

Helgen har varit en sån där vändpunkt...från att känna mig pigg och kry till att ha ont i höfterna, huvudet och va trött. Har svullnat mycket och har fått tillbaka min krämpa från förra graviditeten med att mina händer somnar varje natt, så ska börja använda mina skenor.
Jag vet att man inte ska klaga över småsaker, men just idag kan jag inte låta bli ;-)

Huvudet var lite rörligt fortfarande så fick order om att om vattnet går ska jag lägga mig ner i den mån det går och direkt ringa förlossningen.
Eftersom inte huvudet täpper till ordentligt så finns annars risken att en arm eller navelsträng kommer i kläm innan huvudet. Vilket ju inte är så bra ;-)

Kram på er!

Inga kommentarer: